Targi edukacji zawodowej

Drukuj

Dnia 12.03.2009 uczniowie klasy 2c wraz z opiekunem – Panią Profesor Barbarą Krupą, mieli możliwość skorzystania z oferty wystawowo-informacyjnej targów edukacji zawodowej, zorganizowanych w Zespole Szkół Mechanicznych im. S. Humberta w Krakowie.

Targi zaczynały się około godziny 09.30, i trwały mniej-więcej do godziny 14.00. Na miejscu można było skorzystać z wielu ciekawych wykładów dotyczących tematyki związanej z rynkami pracy, zarówno w Polsce jaki i Europie lub szkolnictwa wyższego. Poruszano na nich też tematy związane z zawodową służbą wojskową oraz z przedsiębiorczością, czyli zakładaniem oraz prowadzeniem działalności gospodarczej. Prowadzący chętnie odpowiadali na pytania dotyczące poruszanych tematów zadawane przez słuchaczy. Pozwalało to na zdobycie wielu cennych i przydatnych informacji.

 

Oprócz wykładów, można było zapoznać się z ofertami szkół wyższych oraz placówek innych niż wyższe uczelnie, kształcących fachowców w wielu branżach. Ponadto nie zabrakło również ofert agencji pośrednictwa pracy dla młodzieży,a dla przedsiębiorczych swoje oferty informacyjne przygotowały firmy z wielu branż- na przykład firma „Festool” produkująca i sprzedająca sprzęt dla branży motoryzacyjnej i budowlano – stolarskiej miała swoje stoisko wystawowe, a przedstawiciele chętnie służyli informacjami dla zainteresowanych.

 

Osobiście skorzystałem z dwóch wykładów pierwszy z nich dotyczył działalności gospodarczej i aspektów związanych z jej zakładaniem, prowadzeniem, korzyściami, jakie z tego wynikają, i możliwościami jakie daje nam Państwo oraz Unia Europejska. Drugi dotyczył pracy oraz edukacji na terenie Unii Europejskiej, wskazano w nim plusy i minusy wyjazdów zagranicznych, zarówno w celach zarobkowych, jak i w celu zdobycia wykształcenia, oraz zapoznano z ofertą europejskiej sieci poradnictwa zawodowego i mobilności edukacyjnej „Euroguidance”. Uczniowie klasy zainteresowani byli ponadto wykładem dotyczącym zawodowej służby wojskowej.

 

Targi finansowane były z funduszów Unii Europejskiej i skierowane były głównie do młodzieży uczącej się, choć zaobserwować można było że zainteresowały swą treścią również osoby już aktywne zawodowo, chcące się doinformować w tematach poruszanych podczas wykładów. Każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie, wstęp był wolny, a całość była doskonałą inicjatywą.

 

Bogusław Ratoń kl. 2c