Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale

• Decrease font size

Zaczynamy praktyki zawodowe na Krecie

Email Drukuj PDF

Praktyki zawodoweMiesięczne praktyki zawodowe dla uczniów klas trzecich technikum Informatyk i Logistyk rozpoczęły się. W tym roku w ramach Erasmus+ uczniowie wyjechali na Kretę.

Pierwsze wrażenia z wyjazdu można przeczytać poniżej lub na stronie projektu

"26.09.2020 o godzinie 6:20 rozpoczęliśmy przygodę z praktykami na Krecie. Przelot minął nam bardzo spokojnie i bez większych problemów. W Grecji na lotnisku mieliśmy niespodziankę w postaci badań na COVID 19, które przebiegły szybko i bez boleśnie. Około godziny 12:00 trafiliśmy do naszego hotelu na Krecie. Po zapoznaniu się z naszymi pokojami oraz zasadami, mieliśmy czas wolny , spędziliśmy go w basenie oraz na plaży integrując się z całą grupą. O godzinie 19:00 wszyscy poszliśmy do pobliskiej restauracji na pierwszą wspólną kolacje. Po wspólnym posiłku spędziliśmy resztę czasu odpoczywając przy basenie i grając w gry. Wieczorem wszyscy zmęczeni wrażeniami dnia poszliśmy spać. Niedziela była dniem wolnym, każdy spędził go na swój sposób. Część z nas wybrała się na lokalne jedzenie a druga część dalej spędzała czas w wodzie. Niedziela była czasem integracyjnym, ponieważ jesteśmy z różnych klas i chcieliśmy się lepiej poznać. O godzinie 18:00 zebraliśmy się wszyscy razem i poszliśmy na kolacje do pobliskiego lokalu, jedzenie było bardzo dobre. Po kolacji uzupełnialiśmy nasze dokumenty związane z praktykami oraz zasadami hotelu. Wieczorem mieliśmy czas dla siebie, który wykorzystaliśmy w 100% na basenie. Te dwa dni minęły szybko oraz bardzo przyjemnie. Cieszymy się że mamy okazje skorzystać z takiego projektu. A oto kilka zdjęć uwieczniających pierwszy weekend na Krecie."

/logistyk/

"Przylecieliśmy na Kretę 26.09.2020 przed południem. Kiedy wyszliśmy z lotniska zobaczyliśmy piękny widok... palmy, góry, morze. Przywitała nas pani Stella – nasza grecka mentor z organizacji ECTA. Wsiedliśmy do busa i pojechaliśmy do hotelu. Hotel znajduje się blisko morza i wygląda fajnie. Następnie przydzielono nam pokoje i poszliśmy rozpakować swoje rzeczy, odpocząć po podróży i coś zjeść. Po odpoczynku od razu poszliśmy nad morze. Wieczorem mieliśmy kolację. W pierwszy dzień Grecy ugościli nas spagetti. Po kolacji było krótkie zebranie dla uczestników projektu "Erasmus +". Opiekunowie opowiedzieli nam o obowiązujących  regulaminach, zarówno na praktykach jak i w hotelu. Pierwszy dzień w Grecji zakończył się wesołą zabawą nad basenem. Drugi dzień był nie mniej radosny. Kiedy wstaliśmy, część z nas poszła nad  morze, a część została w hotelu. Potem robiliśmy foto sesje na plaży w centrum miasta

Po spacerze był czas na sen - czyli sjesta. I znowu morze, a potem szaleństwo nad basenem: graliśmy w siatkówkę i wrzucaliśmy się nawzajem do basenu. Wieczorem poszliśmy na kolacje (tym razem były kotleciki z frytkami i sałatką) a po niej uzupełnialiśmy dokumentację  przygotowując się do pierwszego dnia praktyk"